چطور بفهمیم واتساپ مان هک شده و بعد از آن چه کنیم؟

چطور بفهمیم واتساپ مان هک شده و بعد از آن چه کنیم؟

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

شاید مدتی است که فکر می کنید حساب واتس اپ شما کمی متفاوت است. یا نگران ورود دوستان یا خانواده خود به حساب خود هستید. اما خوشبختانه راه حل هایی برای محافظت از سایت شما در برابر هکرها ارائه می شود. اگرچه واتس اپ امنیت بالایی را برای افراد فراهم می کند، اما یک هکر همچنان می تواند به حساب واتس اپ شما دسترسی داشته باشد و زمان زیادی را صرف کند. این به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که هکرها بتوانند صفحه واتس اپ شما را هک کنند. این افراد به تلفن همراه یا دستگاه دیگری که قبلاً واتس اپ را در آنجا داشته اید دسترسی دارند.

چگونه بفهمیم واتس اپ ما هک شده است؟

نحوه تشخیص واتساپ هک شده و اینکه راه حل های زیر همگی امکان پذیر است و نمی توان نظر نهایی را داد.

دمای موبایل: اگر موبایل شما در معرض دمای بالا قرار بگیرد و ناگهان گرم شود، احتمال هک شدن وجود دارد زیرا اپلیکیشن های قدرتمندی در پس زمینه شما اجرا می شوند که دمای موبایل را افزایش می دهند.

مصرف زیاد باتری: حتی اگر گوشی خود را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید، باتری شما به سرعت خالی می شود. بنابراین، احتمالاً گوشی شما دارای نرم افزاری است که در پس زمینه برای هک کردن واتس اپ در حال اجرا است که شارژ باتری شما را تخلیه می کند.

ارسال پیام به مخاطبین: اگر در حالی که این کار را انجام نمی‌دهید، پیام‌هایی از طرف شما برای مخاطبین یا گروه‌هایی که در آن عضو هستید ارسال می‌شود، قطعاً هک شده‌اید.

1- استفاده از واتس اپ وب

احتمالاً می دانید چه زمانی می توانید از واتس اپ وب استفاده کنید. لحظاتی که می خواهید از حساب واتس اپ خود در دو مکان استفاده کنید. اگرچه برخی از افراد ممکن است با استفاده از وب واتس اپ شما به چت های شما دسترسی داشته باشند.
هنگامی که آنها به دستگاه شما، به ویژه تلفن همراه شما دسترسی پیدا کردند، می توانند به سرعت کد QR WhatsApp شما را اسکن کنند و به سرعت به تمام چت های WhatsApp شما دسترسی پیدا کنند.

بله، این کار را می توان از دستگاه های دیگر مانند کامپیوتر انجام داد. بنابراین هر کسی از هر کجا می تواند به کد QR واتساپ شما دسترسی داشته باشد.

2- دسترسی به فایل پشتیبان موبایل

حتی اگر با استفاده از نرم افزار مسدود کننده واتس اپ را مسدود کرده باشید، باز هم احتمال این مشکل وجود دارد. اگرچه این نوع هک تنها بر دستگاه هایی تأثیر می گذارد که اخیراً برنامه WhatsApp را به روز نکرده اند. هنگامی که یک هکر به تلفن همراه شما دسترسی پیدا می کند، می تواند مکالمات WhatsApp شما را بخواند یا در عرض چند دقیقه آنها را از دستگاه دیگری حذف کند.

پس از ذخیره یک فایل با استفاده از مدیر فایل، آنها می توانند داده ها را از طریق بلوتوث به دیگران منتقل کنند. آنها همچنین می‌توانند از برنامه‌های پشتیبان‌گیری خودکار مانند پشتیبان‌گیری متن برای WhatsApp استفاده کنند و تمام مکالمات WhatsApp را فوراً از طریق متن به دستگاه خود ارسال کنند.

آنها حتی می توانند در صورت بسته شدن این برنامه به تمام چت های واتس اپ دسترسی داشته باشند.

3- از Wi-Fi با WhatsApp Sniffer استفاده کنید

استفاده از واتس اپ با ایمیل کمی خطرناک است، همچنین می توان آن را با WhatsApp Sniffer از طریق شبکه Wi-Fi انجام داد. از آنجایی که هر دستگاه آدرس MAC خود را دارد، اگر یک هکر بتواند به این آدرس دسترسی داشته باشد، می تواند تمام فعالیت های واتس اپ شما را ببیند.

4- استفاده از نرم افزارهای جاسوسی یا جاسوسی

نرم افزارهای جاسوسی می توانند واتس اپ شما را نیز هک کنند. برنامه هایی مانند spyzie پولی هستند و اغلب از مهاجم می خواهند که برنامه را روی دستگاه شما نصب کند تا به تمام مکالمات WhatsApp شما دسترسی داشته باشد.

چگونه اکانت واتس اپ را بهبود ببخشیم؟

هنگامی که فعالیت های غیرمعمول و مشکوک را در حساب واتس اپ خود مشاهده می کنید، شکی نیست که احتمالاً شخصی فعالیت ها و مکالمات واتس اپ شما را زیر نظر دارد. اگر آنها از واتس اپ وب شما استفاده می کنند، می توانید با دنبال کردن این مراحل مطمئن شوید:

  • WhatsApp را در تلفن همراه خود باز کنید.
  • روی سه نقطه عمودی در بالا و سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  • سپس روی WhatsApp Web ضربه بزنید تا پنجره جدیدی باز شود.
  • در این قسمت می توانید لیستی از افرادی که اخیرا از واتس اپ استفاده کرده اند را مشاهده کنید.

توجه: برای جلوگیری از نفوذ هکرها، روی خروج از همه رایانه ها کلیک کنید. این کار مانع از دسترسی هکر به فعالیت های شما می شود. اگرچه همیشه باید این بخش را بررسی کنید.

تمام برنامه های خود را قفل کنید

همانطور که می دانید، هکرها از پیام های متنی استخراج شده از فایل ها برای کپی کردن پیام ها و ایمیل های WhatsApp شما استفاده می کنند. از چت بات ها نیز می توان در واتس اپ استفاده کرد.

برنامه های مسدود کننده برنامه به شما امکان می دهند هر برنامه ای را مسدود کنید. بنابراین، هنگامی که یک مهاجم سعی می کند فایل های ذخیره شده شما را از واتس اپ کپی کند، ابتدا باید برنامه شما را رفع انسداد کند.

تایید دو مرحله ای واتس اپ

واتس اپ اخیرا این قابلیت را معرفی کرده است. وقتی این ویژگی را فعال می کنید، هر تلاشی برای تأیید شماره تلفن در واتس اپ باید با یک کد شش کاراکتری یا PI که برای استفاده از این ویژگی طراحی شده است انجام شود. این مراحل را برای فعال کردن آن دنبال کنید.

WhatsApp > تنظیمات > حساب > تأیید دو مرحله ای > فعال کردن

پس از باز کردن این ویژگی‌ها، می‌توانید آدرس ایمیل خود را وارد کنید، که به واتس‌اپ اجازه می‌دهد پیوندی را از طریق ایمیل برای تنظیم کد تأیید برای شما ارسال کند.

راه حل هایی برای محافظت از حساب WhatsApp شما

1- برای دسترسی به واتس اپ از وای فای عمومی یا رایگان استفاده نکنید.

مهمترین روشی که هکرها استفاده می کنند، استفاده از اتصالات ناامن است. اکثر هکرها از Wi-Fi ناامن اطلاع دارند و از طریق آن به حساب WhatsApp شما دسترسی دارند.

استفاده از شبکه وای فای ناامن یک فعالیت بسیار خطرناک است. بنابراین از وای فای ناشناس عمومی و محلی دوری کنید.

2- اجازه ندهید کسی به تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد.

شما نباید اجازه دهید کسی حتی برای یک دقیقه به تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد زیرا در عرض چند ثانیه می تواند از وب یا فایل پشتیبان WhatsApp شما برای دسترسی به مکالمات واتساپ شما و مشاهده پیام های شما استفاده کند.

نکته مهم دیگر این است که حساب واتس اپ شما به شماره IMEI شما مرتبط است که برای هر گوشی منحصر به فرد است. دسترسی به این شماره می تواند واتس اپ را هک کند. بنابراین هیچ کس نباید به تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد.

3- از نصب برنامه ها از منابع ناشناس خودداری کنید.

نصب نرم افزار از منبع ناشناس گوشی شما را در معرض خطر قرار می دهد و دسترسی دیگران را به آن آسان تر می کند. بهتر است از دسترسی این برنامه های ناشناخته به فایل منیجر خود جلوگیری کنید. همچنین باید Play Store را قفل کنید و تنظیمات را طوری تنظیم کنید که گوشی برنامه هایی را از منابع ناشناس نصب نکند. همیشه برنامه ها را از فروشگاه Google Play نصب کنید.

4- واتس اپ را در نظر بگیرید.

باید از برنامه قفل برنامه برای واتس اپ استفاده کنید. واتس اپ ویژگی مسدودسازی داخلی ندارد، بنابراین باید یک برنامه جداگانه برای آن دانلود کنید. در نتیجه، هیچ کس نمی تواند بدون دانستن رمز عبور قفل برنامه به WhatsApp دسترسی داشته باشد.


نویسنده :
بازدید : 748
دو شنبه 21 شهريور 1401 - 19:31
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: